Ouder en kind sessie

Thema: Wie ben jij en hoe voel jij?

Ik krijg vaker de vraag Carola - ik ben zo gevoelig en mijn kind ook. Kan je daar wat mee als je met energie werkt? Daarop kan ik een helder en krachtig 'ja' geven. 

Herken je een van de volgende punten bij jezelf of bij je kind? 

# Als iemand anders boos wordt, dan heb ik daar last van, dat voel ik in mijn lijf of in mijn systeem.

# Als de sfeer in een ruimte (klas of op kantoor) niet prettig is, dan kan ik me niet focussen en niet concentreren op mezelf, laat staan op werk wat ik moet uitvoeren.

# Als de sfeer in een ruimte onprettig is, wil ik weg. Ik ga zitten dagdromen of wiebelen of probeer anders weg te komen, als ik het maar niet hoef te voelen.

# Wanneer iemand iets onaardigs zegt tegen me of niet aardig tegen me doet, dan heb ik die zin / woorden wel een week lang bij me. Ik vergeet het nooit meer en ik moet er de hele tijd aan denken. 

# Soms ben ik ineens geïrriteerd of boos. Zomaar. Net of het niet van mij is.

# Soms lijkt het wel alsof er iemand in me zit, zo intensief moet ik denken aan iemand en dat is lange niet altijd prettig. Het lijkt op een negatief verliefd zijn.  Dat je de hele tijd met je gedachte bij die ander bent. En dat het niet helpt om te zeggen, genoeg nu iets anders.

Herkenbaar? 

Welkom. Ik snap wat je doormaakt.

En ik snap je kind ook.


Ik ben als docent de afgelopen jaren met een slordige 1000 kids in aanraking geweest. Ik ben dol op kinderen, ik hou ervan om met ze te werken. Veiligheid creëren in de werksetting is een van de grootste voorwaarden om tot resultaten te komen. En in zo een veilige setting ga ik met jullie aan het werk. 

Het eerste thema dat aan bod komt is: Wie ben ik en hoe voel ik?


1. Hoe concentreer je je op jezelf. Hoe praat je met jezelf? Hoe neem jij de dingen waar. Ben je een voeler? Hoorder? Ziener? Of alledrie?
2. Hoe visualiseer je een fundament om stevig in je schoenen te staan. Wat is een fundament, wat doe je dan precies en wat heb je eraan.
3. Hoe blijf je bij jezelf  - wat betekent dat? 
4. Hoe koppel je los van een sfeer of emotie van een ander? Wat gebeurd er dan? En hoe kan je ook daarin bij jezelf blijven.

In  1,5 uur tijd, met alles erop en eraan, worden deze thema's besproken en ervaren. 'Aan het werk met elkaar’ betekent:

#mindoefeningen  leren kennen en doen

#energieoefeningen leren kennen en doen

De oefeningen - die ik sprekend begeleid en op maat voor jullie opneem - gaan mee naar huis als oefenmateriaal en naslagwerk. 

Verder doen we duo oefeningen - jij en je kind samen -  onder mijn supervisie. Ik koppel meteen naar jullie terug en dan met name hoe je de oefeningen praktish kunt omzetten naar de dagelijkse praktijk.

Doelen van deze sessie zijn: 

# Eerste inzicht verkrijgen over de eigen gevoeligheid en de manier waarop zich at toont

# Leren voelen wie je self bent en wie de ander

Resultaat is dat je met meer focus en bewustzijn in het dagelijkse leven kunt stappen. Dat scheelt energie en maakt dat er ruimte is voor groei op persoonlijk en intellectueel vlak. 


Share This: